info@vagsjotrafikskola.se

Boka Riskettan i Växjö

Automat

Automatkörkort

Billigare, snabbare, enklare och mer trafiksäker.

Enkelheten i att slippa växla och slippa kopplingen gör att många överväger ett sådant körkort. Bilar med automatväxellåda anses i dag vara relativt bränslesnåla och miljövänliga. Dessutom är körningen mjuk och enklare än med en manuell växellåda. Ett automatkörkort är ofta billigare då utbildningen går snabbare.

Våra meriterade trafiklärare gör sitt bästa för att ge dig en så gedigen utbildning som möjligt. En stor fördel med att lära sig köra automatväxlad bil är att föraren kan fokusera ännu mer på skyltar, hastighet och regler i trafiken – något som många elever uppskattar.

Automatkörkort

Billigare, snabbare, enklare och mer trafiksäker.